Güven Mühürleri (Trust Seal): E-Ticaret güven temelinde ilerliyor

27 Ekim 2017

 

eticaret

 

Birçok e-ticaret sitesi, sitenin ya da mülkiyetinin bağımsız denetimini gerçekleştiren üçüncü kişiler tarafınca sağlanan Güven İşareti Logoları olarak bilinen “Güven Mühürleri” sunmaktadır.  Konsept web çağından önce ortaya çıkmıştır. Esasen Ev İdaresi Araştırma Enstitüsü Tarafından ürünün test edilmiş olduğunu belgeleyen “Ev İdaresi Onay Mührü” ile aynı özelliktedir. “Better Business Bureau” üyeleri, üyelik logolarını ve BBB derecelendirmesini bir güvenilirlik ölçüsü olarak teşhir etmektedirler.

E-ticaret siteleri için farklı Güven Mühür türleri bulunmaktadır.

Comodo gibi SSL sertifikası sunan Sertifika Yetkilileri alan sahibinin yasal bir organizasyon olduğunu teyit eden Güven Mühürleri sunmaktadır. Sertifika Yetkililerinin kendisi de yetkinin bağımsız bir saymanlık firmasınca denetlendiğini ve de en iyi sertifika endüstrisi uygulamalarına uygun olduğunu teyit eden Web Trust tarafından sağlanan Güven Mührüne sahip olmaktadırlar.

Diğer Güven Mühürleri güvenlik açısından sitenin güvenilirliğini onaylamaktadırlar. Bazısı aynı zamanda Sertifika Yetkilisi de olan birçok güvenlik firması çeşitli zayıf noktalar bakımından siteyi test etmeye yönelik hizmetler sunmaktadır. Örneğin hassas nokta taraması sayfaların kuşku duymayan bir fatihin indirebileceği kötü amaçlı yazılımdan etkilenmediği konusunda güvence verebilmektedir. Güven Mührü sitenin hassas nokta testini geçtiği durumda teşhir edilir.

Bu Güven Mühürlerinin bir e-ticaret sitesi için değer ifade edebilmesi için site ziyaretçisi tarafından değer taşıdığının görülmesi gerekmektedir.

Güven Mührü işe yarıyor mu?

Çalışmalar, çevrimiçi alışveriş yapanların önemli ölçüde güvenlik çekincelerinin olduğunu ve de Güven Mühürlerinin onlar için önem arz ettiğini göstermektedir. Aşağıdaki istatistikler bağımsız bir araştırma firması olan TNS tarafınca yapılan Nisan 2005 tarihli çalışmadan temin edilmiştir:

Tüketiciler güven işaretleri konusunda oldukça bilinçli olup bunu ne ifade ettiğini idrak etmiş durumdadırlar.

  • Çevrimiçi alışverişte bulunanların %78’i mührün kendi bilgilerinin emniyetli olduğunu belirttiğini söylemektedir
  • Alışveriş yapan beş kişiden biri güven işaretlerinin ne amaca hizmet ettiğini bilmemektedir.

Tüketicilerin büyük çoğunluğu sitelerin bir güven işaretine sahip olmasının önemli olduğunu düşünüyor.

  • Birleşik devletlerdeki çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 88’i bir e-ticaret sitesinin kendi sitesinde bir tür güven işaretine sahip olmasının önemli olduğunu belirtmektedir.
  • Çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 79’u web sitesinin ana sayfasında güven işaretini görme beklentisindedir. Aynı zamanda alışveriş yapanların çoğu kişisel bilgilerin girilip işlemin tamamlandığı sayfa üzerinde güven işaretlerini görme beklentisindedir.
  • Çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 38’i yalnızca güven işareti olan siteler aracılığıyla alışveriş yaparken çevrimiçi alışveriş yapanların %71’i bildikleri ve güvendikleri sitelerden alışveriş yapmaktadırlar.

Güven işaretinin varlığı onları alışverişi tamamlama konusunda ikna edici olabilmektedir.

  • İşleme güvenmemeleri nedeniyle çevrimiçi alışveriş yapanların yaklaşık %70’i çevrimiçi siparişi sonlandırmaktadır.

Bu durumlarda %53’lük kesin mührün varlığının iptal işleminin olası şekilde önüne geçeceğini belirtmektedir.

Bir e-ticaret siteniz varsa ve gelirinizi arttırmayı istiyorsanız, bir Güven Mührü eklemeyi düşünebilirsiniz. Müşterilerinize maksimum güvence sağlamak için çoklu güven işaretlerine sahip olabilirsiniz.

Yorum Ekle

İsim
Yorum